15 Ağustos 2011 Pazartesi

Mim-4- Kamikaze

Soruları cevaplamaya başlamadan önce bu güzel mim sorularını esprili tarzıyla hazırlayan Müleyke arkadaşıma teşekkür ediyorum:)

-En sinirlendiğiniz anlarda siniriniz geçsin diye ne yaparsınız? (Sinirlendiğim kişiye dalarım cevabını kabul etmiyorum bilesiniz çünkü bana pek faydası yok bunun)

Ben öyle kolay kolay sinirlenmem (tolere ederim genelde)ama sinirlendiğimde ise yoga yapıyorum.Yoga düzenli nefes almayı kolaylaştırıyor.Gözlerimi kapatıp diyaframdan derin nefesler alırım ve gözümün önüne en mutlu olduğum anları getiririm:)

-Sizi en çok etkileyen olaylardan birini paylaşır mısınız?Sizi en çok şaşırtan ya da sizi en çok mutlu eden ya da keşke yaşamasaydım dediğiniz bir olay olabilir..

Eminim o kadar çok olmuştur ki hayatımız boyunca bizi etkileyen olaylarla karşılaşıyoruz.Lise 1. sınıfıma sizi ışınlıyorum:) Genelde okul hayatımda öyle yüksek notlar almadım.Orta seviyedeydim.Bütünlemeye kalmadığım seneyi başarılı addediyordum. Babamın orman mühendisi olması sebebiyle değişik şehirlerde okudum.Okula adaptasyon dönemi zordur bilirsiniz.Lise 1.sınıfta 7 dersten bütünlemeye kalmıştım:) Matematik,resim,beden,müzik,dışında sanırım bütün derslerden kalmıştım.O kadar moralsizdim ki hepsini birden nasıl verecektim.Matematik dersinden özel ders aldığım için kalmaktan kurtuldum.Ailem bana o kadar destek oldular ki "kalsan ne olacak kızım dünyanın sonu değil ya ama sen elinden geleni yap,çalış." diyerek güvenimi tazelediler.Hemen bir program yaptık ve edebiyat,fizik dersinden özel ders aldım ve kimya dersi için kursa gitmiştim.Baya çalışmanın karşılığında orta puan bile olsa hepsinden geçmeyi başarmıştım:) Bu okul yaşantımın en mutlu anıydı:) Aileler çocuklarını sıkmadan destek olurlarsa eminim ki çok başarılı olacaklar.Biz onlara güven telkin etmeliyiz ki kendilerinde gereken enerjiyi bulsunlar.

Ortaokul son sınıfta ise resim dersinden kalmıştım:) Bize bütünlemede masaya vazo koyup çizdirmişlerdi.Bu da hiç aklımdan çıkmayan okul anılarımdan biridir:) Bütünlemede öğretmenimiz yine beğenmemişti zar zor geçmiştim:)

-Kimi örnek alıyorsunuz ya da kimin yerinde olmak isterdiniz eğer siz siz olmasaydınız? (siz siz olmasaydınız biraz garip kaçtı ama sevimli de durdu neyse)Aman ha cevaplamadan geçmeyin bu soruyu da..

Halamı kendime örnek alıyorum.Yaşamı boyunca ayakları üstünde durmayı başarmıştır.Halam benim en iyi arkadaşımdır.Birlikte gezer,birlikte fikir alışverişi yapar,birçok şeyi paylaşırız.Allah uzun ömür versin.Kızlar halaya çeker derler ya keşke onun gibi mücadeleci olabilseydim.Ben çekingen ve hassas bir kişiliğe sahibim.Anneme çekmişim daha çok:)

-Tepenizin tasını attıracak 3 sihirli sözcük ne olabilir?Bir düşünün bakalım...

Aliye( arkadaşım benim ismim Sanem ünlü oyuncu Sanem Çelik'in oynadığı Aliye karakterinden dolayı "Aliye" der bana hep:)) Ne güzel bir diziydi ama değil mi? Sanem Çelik de başarılı bir oyuncu.İlk Kara Melek'te tanışmıştık kendisi ile:)Kendimi zorluyorum ama diğer iki sözcük aklıma gelmiyor.

-Dünya görüşünüz hakkında ip ucu verebilir misiniz? ''misiniz'' dediğime bakmayın cevaplamama hakkınızı kullanmayın ,cidden merak ediyorum buna verilecek cevapları.

"Yaradılanı Severim Yaradandan Ötürü"
Yunus Emre'nin bu sözünü çok severim.Uygulamaya çalışıyorum.

-Bana kitap önerisinde bulunur musunuz? Görüşümü ,bakışımı değiştirdi dediğiniz kitaplar hangileri mesela?

En çok bu soruya verilecek cevapları merak ediyorum:)İvan Gonçarov'un Oblomov isimli kitabını tavsiye ederim.Tembelliğin sembolü olmuştur:)Halam tembel olduğum için bana özellikle bu kitabı okumamı istemişti ve kendimi görmüştüm:)
Doğan Cüceloğlu'nun "Savaşçı" isimli kitabını çok beğenirim.Doğan Cüceloğlu^nun "İçimizdeki Çocuk","Yenidenİnsan İnsana" kitaplarını okudum.Tavsiye ederim

Ayrıca Jostein Gaarder'ın " Sofinin Dünyası" felsefe ile ilgili çok güzel bir kitaptır.

Mümin Sekman'ın "Kişisel Ataleti Yenmek" kitabını da tavsiye ederim.Tembellikten insanları silkindiren,harekete geçmesini sağlayan müthiş bir kitap.Tabi ki uygulamak lazım.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ya hocam burda bir soru eksik olmuşşş...bence bütünlemeye kalsın ve vazo çizsin :) :)

Adsız dedi ki...

aşkolsun:))) ya napimm bulamadım ben tepemi attıracak iki kelime.